maandag 30 mei 2011

Een layout

Deze leuke techniek kwam ik tegen via het forum van Pimp-a-Pumpkin.
Door papier te bewerken met je distresser gaat het lijken op stof en zo kun je de leukste vormen maken.

Eigenlijk ben ik begonnen om de layout te liften, maar uiteindelijk is het toch heel anders geworden.
De foto's zijn genomen in Heerlen, waar vanaf 25 maart t/m 25 mei deze leuke olifantjes verspreid door heel Heerlen stonden. Ik heb ze allemaal "geschoten" hihi en zal er ook een mini van gaan maken, zodra deze klaar is zal ik hem showen op mijn blog ;-)




Als basis heb ik een vel craftcardstock genomen. Eerst heb ik cirkels op m'n layout gemaakt met potlood (d.m.v. uitgesneden rondjes bijv. d.m.v. cricut of ponzen)zodat je een richtlijn hebt voor je cirkels. Daarna ga je de stroken papier bewerken met je distresstool (tim holtz)en knip je deze in stukjes van 1" inch. Deze vouw je dubbel (de vouw niet aanscherpen) Door een druppel lijm of een nietje sluit je dit stukje. Dit doe je met alle stukjes en een voor een plak je ze op de voorgetekende cirkels. De foto's zijn gewoon standaard maten die ik op maat gesneden heb.
Als je layout zo ver klaar is maak je gaatjes en naai je met je garen de stiklijn erop. Ik heb gewoon iets dikker naaimachine garen gebruikt. Foto's erop en klaar is je layout!!

Inspiratieblog: crate paper blog


2 opmerkingen:

Marlies zei

Wat een leuk idee voor deze mooie layout. De olifanten waren echt een aanwinst voor Heerlen. Jammer dat ze weg zijn. Ik heb ze helaas niet allemaal in het echt gezien, maar gelukkig heb ik het boekje gekocht. Kan ik zo af en toe toch nog eens terugkijken. Ik ben nu al heel benieuwd naar het miniboekje vol olifantjes.

Groetjes, Marlies

scraphobby zei

erg leuk Jolanda ,en de olifanten vind ik ook super in heerlen.
liefs Tante marian